Ratni dnevnik Pava Urbana

Godina izdanja: 2016
Cijena: 99 kn
Broj stranica: 81
Broširano, šivano

 

Ono što Ratni dnevnik Pava Urbana čini drugačijim upravo je beskompromisna iskrenost u bilježenju stvarnosti. Možda i zbog te gotovo bolne iskrenosti forma dnevnika prelazi u mnogu intimniju formu, ispovjednu, u ljubavno pismo djevojci koja je tisućama kilometara daleko, te se čini da zabilješke moraju biti što iskrenije i što preciznije kako bi upravo njoj bile što autentičnije.

U konačnici, zapis je to o zastrašujućoj stvarnosti u kojoj pisac dnevnika čezne za ljubavlju i blizinom One koje tu nema.

Dubravka Vrgoč

99,00 kn 79,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Tajni van Gogh. Motiv i razlozi

 

Ova knjiga istražuje složeni sloj tajni i ključeva za tumačenje, skrivenih u van Goghovim slikama i biografiji, uvodi nova gledišta na slikarov život te postavlja temelje za interpretaciju ikonografije unutar njegova djela. Polazeći od slikarove biografije knjiga donosi:

-prethodno neistraženu interpretaciju završne prepirke s Gauguinom;

-opis sudbonosne uloge koju je odigrala Rachel, „jeune fille“ iz Arlesa koja je radila u Rue des Récolletts, u posljednjim godinama slikarova života;

-tumačenje Théove uloge u stišavanju skandala vezanog uz amputaciju uha 23. prosinca i Gauguinovo uhićenje koje je potom uslijedilo.

Autor potkrepljuje svoju tezu nizom detalja u van Goghovim djelima, njegovim pismima te ponovnim proučavanjem dobro poznatih događaja iz njegova života. Usporedbom biografskih činjenica s psihološkim izvorištima djela postavlja novu tezu u knjizi Tajni van Gogh. Motiv i razlozi , koja će biti iznimno zanimljiva širokom krugu čitatelja.

99,00 kn 79,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Talačka kriza

U tekstovima o književnosti, koji su vrlo često literarizirani, ali faktografski zahvaćaju i knjževnopovijesne i teorijske aspekte fenomena (pa tako susrećemo autore kao što su: Sloterdijk, Barthes, Lipovetzky, Vattimo, Agamben, Žižek, Cioran itd.) Čegec često poseže za komparatističkom sintezom, podjednako kada govori o pojedinim autorima i kada situira određene literarne tendencije, odnosno poetičke perspektive.

Kada je pak riječ o tekstovima koji se bave kulturnim fenomenima, uglavnom negativnim, Čegecova sklonost ironiji i sarkazmu dolazi do punog izražaja i pokazuje svu besmislenost projekcija koje neprestano vraćaju na početak, poništavajući svaku ideju kontinuiteta. Po njemu je, naime, novi početak nužan, ali tako da se prethodno poslože svi kvalitetni prinosi, da se – makar i mehanički – stvori slika kontinuiteta da bi se zaustavilo tapkanje u mjestu.

Miroslav Mićanović

129,00 kn 103,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Teme i motivi hrvatske fotografije

Godina izdanja: 2016 Cijena: 129 kn Broj stranica: 143 broširano, šivano

 

Danas više nikomu ne pada na pamet da tzv. dokumentarnost Atgetovih fotografija smatra mjerilom vrijednosti. Ma koliko se kritika fotografije čvrsto držala nekih svojih interpretacijskih načela koja gotovo u pravilu opisuju ono što se na slici vidi, malo tko bi fotografiju Miljenka Horvata povezao s poetikom protokonceptualne skupine Gorgona, Franju Pommera s ozračjem bidermajera u Hrvatskoj, Tošu Dabca s Metro-Goldwin-Mayerom ili Mia Vesovića s duhom šezdeset osme. Tu se negdje i krije ključ razumijevanja fotografske slike koju medij proizvodi analognim ili digitalnim automatizmom, bez veze s konceptualizmom, bidermajerom, filmskom industrijom ili šezdeset osmom, odnosno s mnogo širim kontekstom od onog što ga medij može pružiti.

Ovdje se dakle napušta “kužniˮ medij, koji već ozbiljno prijeti zagađenju opće vizualne kulture, a prije negoli se krug dioramskog iluzionizma zatvori, valja preispitati koordinate koje ga određuju. Cilj je ove knjige i njezine opsežne bibliografije da promišljanje o statusu fotografske slike danas obogate još jednim ekološkim prilogom.

129,00 kn 103,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

U potrazi za Ivom Malecom

Što se tematskog pristupa tiče, stručnjaci u Malecovoj glazbi pronalaze neke arhetipove nacionalnoga porijekla, ni on sam ih ne poriče, ali bježi strogo od toga da (ga) se zatvara u „nacionalni tor“ (još manje, ili nikako, u nacionalistički), gdje bi izgubio duh univerzalizma, važan u njegovoj filozofiji glazbe i poimanja svijeta. „Osnovno pitanje“, govorio je na tu temu, „nije nacionalnost jezika nego univerzalnost misli“. U onome što je kvalificirao na semantički poznati način, kao „nacionalni jezik“, nije vidio „jamstvo legitimiteta umjetničkoga djela“. Njegova je arhitektura nacionalno-univerzalno čvrsta i jasna: najprije Leoš Janaček, tek onda Čeh. Nije o tome imao nikakvih dvojbi: „Nacionalno je ono što je univerzalno, inače je provincijalno“. Tako je mislio i toga se dosljedno držao i kad se radilo o „teškom pitanju“ njegova odnosa s Hrvatskom i prema Hrvatskoj, a napose njegova mjesta u hrvatskoj glazbi i hrvatskoj kulturi. Razlikovao je Ivo Malec dvije razine svoje pripadnosti i vlastitoga identiteta. „Realnost moje pozicije“, tumačio je na osnovi dugoga iskustva i s jakim i jasnim uvjerenjem, „stavlja me u red francuskih skladatelja hrvatskoga porijekla; ljubav je druga stvar, ona je na hrvatskoj strani!”
Mirko Galić

129,00 kn 103,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu