Pomoćno vrijeme postojanja (ePUB)

Ove pjesme su poput Goyinih Strahota rata, prožete tankoćutnim slikama i ustrojnom vrsnoćom, predočujući čitatelju paradoks i ironiju preživljavanja smrti.

Robert Karmon

Kao čin svjedočenja, ova knjiga egzistira u “pomoćnom vremenu postojanja”, izvan svjetovnih granica koje pjesme vješto predočuju. One govore o mjestu koje nije usidreno u vremenu i njegovim pustošenjima, premda su u svojoj napetosti poput sanja i katarze.

Tim Wood

U trećoj knjizi pjesama u nakladi Harbor Mountain Pressa, Suškova vještina i jasnoća očituju se svom svojom žestinom…Njegovo jezično umijeće je bez premca. U Suškovim stihovima poezija nalazi svoje iskupljenje.

Peter Money

55,00 kn 49,50 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Predsjednik Tuki i grof Pizzaman (ePUB)

Čini se da je u ovom romanu inicijalna autorska invencija našla svoju inspiraciju u prvim serijalima Monty Python’s Flying Circusa. Dvije najveće vojne sile svijeta, američka i hrvatska, kreću silovito u nadrealnu potragu za Mačkom Izvanzemaljcem, a sve što slijedi na dvoru imaginarnog predsjednika Tukija posljedica je potrage, te dokaz koliko je veliki Dostojevski bio u pravu s tezom da ništa nije toliko fantastično kao zbilja sama!

Druga i možda još važnija narativna linija počinje od implicitne autorske namjere glede naive, i to ne samo naive kao slikarske mode 70-ih, nego i naive kao mentalnog stanja.

Student ginekologije Saxo odlazi s pripovjedačem ove naracije na selo, gdje se događaju različiti događaji kao labirintni obrati do klimaksa s nimalo naivnim posljedicama unutar fiction ali i faction naracije, kao u nekom snovitom nadrealističkom filmu.

U svakom slučaju, ova je proza žanrovski vibrantna i upitna od prve do posljednje rečenice.

80,00 kn 72,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Projekt Poljska (ePUB)

Vraćanje u „oblak tišine“ i raspršivanje, dezintegracija, stvaranje „sirupa jezika“ neka su od mogućih kretanja po pjesničkom projektu (Poljske), koji nastaje iz opustošenosti, samoće, niče iz preživjelih riječi kao što su smrt, biografija duše i pristiže na mjesta gdje „noć se privuče kao teretni vagon pun ugljena“. Olako bismo ostali izvan dosega poezije Ivana Šamije, istina, specifičnoga sloga i reda, ako bi vrijeme i letargija, čahura i vrt, uzgajanje i sloj, praznina i susreti bili naši jedini orijentiri, jer dopisivanje, domišljanje, traganje i istraživanja jakosti jezika u temelju je Projekta Poljske.

Granice, linije, ezoterična i magijska mješavina pamćenja i budućnosti, prošlosti i svakodnevice – nastaju u obilju rečenica, dnevničkih zapisa o stradanju i traženju, užitku i nostalgiji. Nazire se, planski i promišljeno stvara svijet–projekt, koji započinje s proljećem, u šumi, na selu, gdje se mikrobiološki bilježi rast i pad bilja, gdje je esencija, zapravo, ono što se upravo dohvaća i dodirom nestaje. Projekt Poljska je eksperiment koji počinje od stvarnog imena, skoro suvišnog i nepostojećeg, projekt u kojem se traži zahvalnost i očekuje poziv, gdje utisnuća, zarezi, zaraza riječi čine konstrukciju događaja znaka, pisma, pisanja…

Nije uvijek lako odgonetnuti ono što se čita, izgovara i stvara, jer sva je tajna evolucije u odsutnosti dokaza i cjeline, a razlog je nerijetko u spašavanju svijeta izvan njega samoga: na napuštenim i zaboravljenim mjestima jezika, u bezbrižnosti, u beskonačnosti. Projekt Poljska Ivana Šamije lijepo je i čudesno pismo u svom unutarnjem bogatstvu i jednostavnosti, u upornom i gotovo bolnom ustrojavanju teksta, njegova značenja i smisla, koji nam upravo izmiče, ugrožava egzistenciju i nestaje kao što nestaju „strijeljani poljski poštari“.

Miroslav Mićanović

40,00 kn 36,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Prsa u prsa (ePUB)

Knjiga Prsa u prsa pouzdan je vodič kroz naplavine i događaje “koji su stizali na otok i uporno ga ostavljali osamljenim”, ali istodobno i nama čitateljima-turistima, nama s kontinenta, izvan ruba mora – ostavlja dovoljno mjesta za ushit, zabrinutost, ali i drukčiji odgovor. Čitatelj knjige Prsa u prsa motren je i zahvaćen kao onaj koji dolazi, uznemirava, mijenja, troši i uzima s valutom, putovnicom u džepu mnogo toga zdravo za gotovo. Nije gotovo, počelo je, i promjene koje su na djelu dotiču u prizorima i kadrovima ovih tekstova i onoga tko ih ispisuje i onoga na koga se odnose. Riječ je o knjizi zaokruženih priča, eseja, o literarnoj igri složenoj od prostora i prolaznosti. Vremena koje definitivno nestaje i koje tek u tragovima zatječemo, kao što zatječemo i sebe: na trajektu, u moru.

Riječ je o tekstovima u kojima progovara, govori, grinta i prigovara zajedničko “mi” novom (rječniku) poretku održivog i neodrživog razvoja. Prostor pisanja knjige naizgled je otočna soba, soba s mirisima, pamćenjem mora, soli i ribe, ali njezina je važnost u prisutnosti čovjeka, ribara, muškarca koji ispisuje ono što se na njegovoj koži utiskuje, tetovira. Prsa u prsa angažirana je i nedvosmisleno pisana knjiga u obranu otočnih, dakle ljudskih vrijednosti, kvalitete života i, istodobno, literarni dnevnik nestajanja jednog svijeta u osvitu robovlasničkog turizma.

Miroslav Mićanović

60,00 kn 54,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Pun mjesec u Istanbulu (ePUB)

Za onoga koji propituje prostor nepoznatog, nesavladivog, knjiga pjesama Branka Čegeca Pun mjesec u Istanbulu specifična je vrsta “tamnog mjesta”. Susret s drugim, naš putujući rasuti teret, odricanje i pristajanje, neuhvatljiva magma grada (ljudskih lica, u prvom redu) dotiče se, ili je u središtu, njegove nove knjige. Uznemirujući okoliš, prisutnost drukčijeg svijeta, istodobnost različitog, spušta se u hiroviti prostor pjesme s jednakom i neizvjesnošću i strašću. Poezija u svojoj procesualnosti i krhkosti, golosti i ranjivosti, paradoksalno, jedini mu je pouzdan znak: u kretanju gradom, u njegovim različitim mjerama, razmjerima, aršinima, ona se nadaje kao mjesto s kojeg se govori o strahu, radosti i žudnji, piše o događaju i slučaju. Onkraj svjetla, ili iza onoga što nam predstavlja, prikazuje – mrmor glasova, tajna pozornica grada, bitka i mir, ljubav i smrt, prisutnost i odsutnost – Pun mjesec u Istanbulu za čitatelja postaje put prema gore, fotografiranje uličnih predstava, sintaksa nepoznanica, orbita bizarnih likova i parola prodavača.

Hoćemo li takvim čitanjem (svijeta) doći do temeljnog znaka: prispjeti u vrijeme punog mjeseca u Istanbulu? Miješaju se imena i činjenice, kalendar dolaska i odlaska, ali ono što se uistinu upisuje, poezija i drama teksta, trag egzistencije i sudbine, otkriva se na drugom polu značenja, na drugoj (mračnoj) strani “punog mjeseca u Istanbulu”.
Miroslav Mićanović

60,00 kn 54,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Skriveno (ePUB)

Domišljanje prošlosti, koja iskrsava izvan uobičajene kronologije i naizgled se neočekivano upliće u živote ljudi, samo je jedna od mogućih uputa za razumijevanje romana Dine Milinovića Skriveno. Čitajući o sudbinama nerijetko anonimnih i opsesivnih protagonista nevidljive životne scene, osjećamo se, u ovom živopisnom i uzbudljivom tekstu svijeta, uhvaćeni u mrežu intriga, slučajnosti, vjerovanja u spas društva, zajednice.

Između povijesti i žanra roman Skriveno govori o neminovnom gubitku vjere, ideala, ali i o beskonačnosti ljudskog nastojanja da svijet bude bolji, koliko god su za to, nerijetko, ulog i cijena pojedinačni ljudski životi. Povodi i slučajnosti — krađa grimiznog plašta u Splitu 356. godine, dolazak carskog istražitelja i traženje glasovitog zapisa sa suđenja Isusu Kristu — isprepliću se s događajima iz gotovo mitske hrvatske 1971. godine i vode do sadašnjosti Zagreba, New Yorka.

Kao u somnabulnom i nevjerojatnom snu sudaraju se u ovom povijesnom kriminalističkom romanu životi protagonista: vječno nadareni student književnosti, istražitelji koji vjeruju u najbolji od mogućih svjetova, profesori koji prolaze put od sjemeništa do šume, pojavljuju i nestaju usputni junaci i antijunaci: prolazni, ogorčeni, spašeni, baš kao što u životu traju, bljesnu i nestanu ljubav, sigurnost, pouzdanost… Panoptikum događaja i ljudi, nade i prozirnosti, banalnosti svakodnevice, tajni rituali i mehanizmi moći, potraga za izgubljenim rukopisom, koja se miješa s krađom knjiga iz nacionalne knjižnice, ne čini roman Skriveno samo tekstom „nevidljive prošlosti“ nego i uzbudljivim vodičem kroz čitateljevu neposrednu stvarnost i ništa manje neizvjesnu budućnost.

Stari rukopis, uvijek na dohvat ruke, u neprekidnom izmicanju, slučajnost i sudbina, sreća i smrt — samo su neke od figura koje Dino Milinović kao vješt pripovjedač u romanu Skriveno pomiče, mijenja i nudi čitatelju spremnom na iznenađenja koja mu podjednako donose i prošlost i budućnost.

65,00 kn 58,50 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Smrt ima kosu od morske trave (ePUB)

prijevod s makedonskog Sibila Petlevski

Igorov pjesnički glas gradi svoj ritam između psovke, s jedne, i oniričke blagosti, s druge strane; u lutanju noćnom cestom i sunčanim krajolikom duše, u egzistencijalnom škripcu između kožne jakne – crne – koja “miriši na d-mol solo bas. elektični” i mekog dodira dlana na bijeloj koži žene.

Igorova poezija je rezultat dvojnog, suprotstavljenog impulsa: druželjubiva je, naseljena sjećanjima na sitnice, riječi i glasove, ali je istodobno i usamljenička, sposobna hrabro se očistiti od uspomena, i umjesto buke motora koji poziva na putovanje, odabrati tišinu. “Kao vjetrovita tišina, kao neobavezan trepet: tako pišem pjesmu, tako dišem” – kaže Isakovski.

Posljednja Igorova knjiga – u Hrvatskoj objavljena poslije smrti autora – posjeduje rijetku, rekli bismo whitmanovsku kvalitetu, a to je vitalizam u pristupu temi umiranja.

U Whitmanovim Vlatima trave, riječ “smrt” pojavljuje se preko dvije stotine puta kroz svjedočenje i kontemplaciju, fantaziju i transfiguraciju. Smrt ima kosu od morske trave, međutim, nije whitmanovska knjiga na programatski, nego na spontan način. Testamentarni stihovi Igora Isakovskog svjedoče o vječnome životu kao vječnom kruženju energije pojavnosti. Njegovi su stihovi egzistencijalno “točni” i vizionarski “pogođeni”, potvrđeni kako življenjem, tako i umiranjem, dosljedni i iskreni, ispovjedno-narativni – samim time uznemirujuće intimni – ali i opći, utješni u općeljudskoj poruci koju pružaju čitateljima, zavodljivi u ekstatičkom prihvaćanju prirodnosti preoblike materijala ljudskog tijela i duha u druge oblike vibrantnih postojanja.
Sibila Petlevski

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Soba Jacka Nicholsona (ePUB/pdf)

Knjiga priča Soba Jacka Nicholsona Miroslava Mićanovića mnogo je manje soba, u prostornom smislu, a mnogo više Jack Nicholson kao raspon likova preko kojih smo iščitavali njegove mnogobrojne glumačke transformacije. Pisana u namjeri prikupljanja bitnih signala svakodnevnoga stradanja i gubljenja slike o realnom, stvarnom mjestu, ili području, gdje bi se opstalo ili trajalo, kako to kaže sam autor, ova knjiga reflektira aktualno vrijeme i kada govori o prošlosti, jednako kao što reflektira vlastiti životni prostor bez obzira govori li o prostorima u književnosti, filmu ili daljinama i blizinama unutar neposrednog iskustva.

Želeći opisati, ili možda i prije svega – ispisati, svijet u kakvom bismo željeli živjeti, Mićanovićeva knjiga ne bježi od nepredvidivosti, pa i hirovitosti, svjesna da im je nemoguće umaknuti, baš kao što nije moguće decidirano odgovoriti na pitanja koja se ovim pričama otvaraju. A tu je i najčvršće uporište rahlosti strukture, lakoće i otvorenosti koju nam Soba Jacka Nicholsona donosi, ne pokušavajući potisnuti pakleni Nicholsonov osmijeh njegovih najuspjelijih uloga.

Branko Čegec

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Tema: književnost – kultura – kontekst 5-6/ rujan-prosinac 2020 (pdf)

Godina izdanja: 2020
Broj stranica: 228
Cijena: 60 HRK
ISSN 1334-6466

Editorial: Quorum: Post scriptum (B. Čegec)
Intervju: Damir Šodan: Kuhamo se u globalnom loncu kao žabe
Atelier Fritz: Damir Šodan: Ménage à trois
Rafael Alberti: O anđelima
Paul de Brancion: Moja Mor je mrtva

Dno i naopako: Branko Čegec: X-FILES
Atelier Fritz: Guillaume Métayer: Pozitivne ruke
Jean-Luc Raharimanana: Fahavalo
Senko Karuza: Legende morske

Slike i sl.: Miroslav Mićanović: Projekt: ZATVORENO
Atelier Fritz: Suzana Kos: Dante
Slavko Jendričko: Inicijacije
Selma Sarajlić Kanazir: Road king
Goran Rem: Obred velikog šljama
Katarina Sarić: Kapital i njegov manifest

(p)ogled: Guillaume Métayer: Babilonski bumerag
Atelier Kosovel: Uvod u traganje (Radionica književnog prevođenja 2)

(p)ogled: Franjo Nagulov: Zašto šutimo?
Atelier Fritz: Ivica Prtenjača: Udari vjetra s juga
Matej Opolcer: Nastaviti niz
Ivan Koprić: Sinajske polemike

(p)ogled iskosa: Peter Tomaž Dobrila: Divna nova istina
Arelier Fritz: Vita Meštrović: Liz Taylor se sretno zaljubila
Ivana Vukićević: (de)generacijski jaz(z)
Stefan Stanojević: Revolucija

Tema:  Prilozi za DOSSIER QUORUM

Miroslav Mićanović: Između povijesti i odustajanja
Branko Čegec: Što se nazire u zamagljenu retrovizoru?
Pero Kvesić: Pokretač
Tvrtko Vuković: Quorumaši
Nikica Petković: Jesmo li imali kvorum?
Edo Popović: Nesigurna sjećanja i pouzdane usporedbe
Goran Rem: Časopis i projekt Quorum…
Julijana Matanović: Ljubav u doba Quoruma
Zvonko Maković: Projekt Quorum (bili su to divni dani)
Branko Maleš: Časopis koji se očekivao
Mate Bašić: Sanjam svoje frendove u suptropskim noćima
Miloš Đurđević: Povodom Quoruma, još jednom
Senko Karuza: Kultura kao čežnja
Zoran Ferić: Quorum je precizno ocrtavao naše duše
Đurđa Otržan: Nadilaženje suvremenosti
Brankica Radić: Quorum me formirao
Velibor Čolić: Ali magla je ostala tu kako i treba
Helena Sablić Tomić: Žene nisu lignje
Zvonko Kovač: Jedini uspjeli generacijski časopis nakon Krugova i Razloga
Ivica Župan: Quorum
Vladimir Kopicl: Gde je tu moje mesto
Ottó Fenyvesi: Automatski o časopisu Quorum (Prevela Lea Kovacs)
Neven Ušumović: Quorum u Subotici
Vesna Biga: O zaobiđenim putovima, tragovima, o nezgodnom
Stipe Grgas: Strategija otvorenosti
Damir Šodan: Quorumov postmodernistički (po)etički pluralizam
Marko Pogačar: Nešto propuštam?

Čitaonica: Branko Maleš: Samoća kao događajni fond (Katja Grcić: Pisma Ziti)
                   Nikola Živanović: Razlog ujedinjenja (Miroslav Kirin: Lirka)
Mirko Božić: Između trubadura i filozofa (Tonko Maroević: Kazalo)
Branko Maleš: Povratak starog smisla i konstrukcija novih motiva
(Ervin Jahić: Strah je naručitelj mjere)

Foto-atelier: Adrijana Vidić: Sudnji don

60,00 kn 54,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Tema: književnost – kultura – kontekst 3-4/ svibanj-kolovoz 2020 (pdf)

PDF format
Skupina autora
Godina izdanja: 2020
Broj stranica: 244
Cijena PDF formata: 50 HRK
ISSN 1334-6466

TEMA BROJA: Pisanje i rad

INTERVJU: Gordana Benić : Sva naša metafizika svojevrsno je ništa u ravnini svemira

ATTELIER MITTELEUROPA: Beograd-Graz-Beč

U OVOM BROJU:
Adonis
Krešimir Bagić
Jan Carson
Peter Tomaž Dobrila
Semjon Hanin
Senko Karuza
Miroslav Mićanović
Roland Orscik
Aleš Šteger
Miško Šuvaković
Slobodan Tišma
Dragan Velikić
Predrag Vrabec
Jelena Zlatar Gamberožić
Uroš zupan
i još 40 autora

FOTOGRAFIJE: Boris Cvjetanović

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

TEMA: književnost-kultura-kontekst 1-2/2020 (pdf)

Cijena PDF izdanja: 50 kn
Godina izdanja: 2020
ISSN 1334-6466
Nakladnik: Centar za knjigu, Zagreb

TEMA broja: Književnost na društvenim mrežama

INTERVJU: BRANKO MALEŠ: Cure i dečki nose maske: kapitalisti i bankari, čuvajte se!

Aimé Césaire
Marko Pogačar
Senko Karuza
Ottó Fenyvesi
i još 44 autora

FOTOGRAFIJE: Pauline Vachon

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Tijelo bez kosti (ePUB)

Tijelo bez kosti jedinstvena je studija u domaćoj humanistici koja složene procese uspostave hrvatskog nacionalnog identiteta zahvaća u samim izvorištima. Slijedeći brojne analize najutjecajnijih teoretičara nacije – E. Gellnera, B. Andersona, E. J. Hobsbawma, A. D. Smitha, H. K. Bhabhe, P. Chatterjee, E. Balibara i drugih – autorica rastvara mehanizme i strategije kojima su istaknuti prvaci Hrvatskoga narodnog preporoda zamislili i proizveli platformu za djelotvorno homogeniziranje suvremene hrvatske nacije.

Književnim, programatskim, publicističkim, jezikoslovnim, pseudoteorijskim i drugim tekstovima preporoditelji su doslovno stavili u pogon zamašnjak nacionalne identifikacije koji je odjednom diskontinuitet etnološke povijesti prevodio u povijesni kontinuitet nacije, mutnu etnotradiciju u neupitno nacionalno ishodište, jezičnu raznorodnost u potvrdu identitetske homogenosti, a kulturnu diferencijaciju u snažnu legitimaciju nacionalne autentičnosti.

U tom smislu ova studija pokazuje kako su preporodna književnost i kultura na paradoksalan način izmislile i uspostavile hrvatski narod istodobno ga prikazujući kao već postojeći, neupitni i nepromijenjeni entitet. Tako se raznorodnim reprezentacijskim postupcima i uime cijele zamišljene zajednice, zametnuta kao tijelo bez kosti, u procijepu žuđene historijske autohtonosti i nepremostivih zjevova narativizirane prošlosti, ozbiljuje hrvatska nacija.

65,00 kn 58,50 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Tko je u razredu ugasio svjetlo? (ePUB)

Tko je u razredu ugasio svjetlo? knjiga je u kojoj Vuković, polazeći od kritičke analize poučavanja Cesarićeve lirike u osnovnim i srednjim školama, polemizira s tradicionalnim pedagoškim metodama i s tradicionalnim pristupima lirici. Nadovezujući se na Bourdieuovu raščlambu školskog i akademskog sustava u Francuskoj, Vuković zaključuje kako u domaćem kontekstu te institucije, služeći se lirikom bilo kao nastavnim pomagalom, bilo kao prestižnom znanstvenom temom, oblikuju i proizvode subjekte podložne podjarmljivanju.

Kao alternativu tome Vuković nudi nacrt za novi studij lirike i pritom u dijalog uvlači misao različitih mislilaca – Nancya, Derridaa, De Mana, Lacana, Dolara, Crtitchleya – čija čitanja zajedništva, dara, ekonomije, glasa, humora, otpora i drugog omogućuju da se poučavanje i proučavanje lirike zamisli drukčije, i to ne samo u svjetlu edukacijskih ili estetičkih, nego i u svjetlu političkih pitanja današnjice.

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu
korica cegec unatrag web

Unatrag (ePUB)

Izbor iz poezije 2012-1980.

Izbor iz poezije Branka Čegeca Unatrag (2012–1980) nudi na čitanje autora koji je tijekom tri desetljeća u svojevrsnom „ronjenju na dah“ sudionik i protagonist suvremenoga hrvatskog pjesništva. Riječ je o upornom interveniranju u prostor vladajućih poetika, u postojeće „stanje stvari“ i strasnom čuvanju interesa za tekst, koji nerijetko nastaje iz pustoši jezika, na rubu grada, otoka, u zagubljenosti i bespućima putovanja, ekrana, praznine… Dok je mnogo toga tonulo za onoga koji je stajao pred otvorenim vratima (pjesnik tužnih jezika eseja, priloga za povijest odustajanja, arhaičnih okvira, fantoma nostalgije, sintakse kože, sintakse mjesečine, silazaka i putopisanja) – nastajali su u neuhvatljivom rasporedu crnog, relativnog i beskonačnog neprispodobiva sjećanja, patetične fraze, fragmenti, fantazije i realnosti, maskirni portreti…

Upućeni smo na pjesnika koji oksimoronski ustrajava na razlici istoga, stalnosti nestalnog, na „prisutnoj udaljenosti, na poeziju iznimne autorske geste, melankolije i tamnih mjesta, ali osebujne radijacije, zamaha i utjecaja. Uznemiravanje i odustajanje od projekta književnosti kao rezervata smisla i vječnosti, individualnost, destrukcija jezičnih i poetičkih normi, poliperspektivnost – samo su neka od uporišta pjesničkog teksta koji se za čitatelja, vjerujemo i u ovom izboru oblikuje kao ritmična, vibrantna i uzbudljiva palimpsestna magma. Njegova pjesnička praksa na vitalan i poduzetan način kreira vlastiti teritorij (niz lijevo, niz desno, niz grom, niz pakao…) otvarajući ga čitateljima spremnim na različite iskušenja od jezika, od riječi, od stvari. Prizivajući odsutno, pjesnik Branko Čegec je opredmećivao i konstruirao različite krajolike, lica i naličja hrvatske poezije, mijenjajući strategije i mjesta pisanja, nerijetko sam iz njih iščezavajući, nudeći znakove i tragove za razliku, za dijalog, za odustajanje.

Miroslav Mićanović

75,00 kn 67,50 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Vrt s 1001 žaruljom (ePUB)

Kao da se nije dogodilo – jedan je od signala koji pristiže iz knjige priče Miroslava Mićanovića Vrt s 1001 žaruljom, jer se vrijeme i prostor njihova trajanja prepliću sa snovima i životnim gubicima protagonista priča o ljubavi, gubitku i zaboravu. Slično u uvijek različitim vrtovima – pričanja, pisanja i čitanja – jest traženje izgubljenih prizora, prešućenih i zaboravljenih događaja iz vlastitog djetinjstva, mladosti ili nekoga drugog (godišnjeg) doba.

Pitajući se što je ostalo od velikih planova, uzleta i vjerovanja da je život u svojoj neponovljivosti pred svima nama jednako tajnovit i lijep, pripovjedač i čitatelj postaju suputnici na mračnim i svijetlim dionicama života teksta. Svijet priča iz Vrta s 1001 žaruljom nerijetko je ponovljiv i liričan, fragmentaran i ozbiljan, začuđen i taman, radostan i tužan, ukratko: neizreciv.

Jednostavno, pričanje i pripovijedanje u ovoj se knjizi čitatelju nude kao zajedničko iskustvo putovanja svijetom, njegovom prolaznošću i vrlo je vjerojatno da ćemo zatvaranjem posljednje stranice Vrta s 1001 žaruljom zaključiti ono što je upisano na početku:život mi se sviđa.

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Zapisi iz pustog jezika (ePUB)

Knjiga Branka Čegeca Zapisi iz pustog jezika ima višestruk, poliperspektivan karakter: ona je naličje izgubljene dogačajnosti, čiji (pjesnički) glas istrajava u kaotičnoj svakodnevici, u razlici, u odustajanju od završene i savršene slike svijeta. Fragmenti, mikroeseji, poezija, zapisi iz pustog jezika, nastaju na tlu demontirane kronologije, nesigurnog pamćenja kao sublimacija onoga što nas okružuje i žestoko se upisuje u naš vidokrug, u naša tijela, u govor. Nesputani govornik naizgled kritičkim monologom niže prizore iz neposrednog (društvenog) okoliša i sravnjuje ih s čitanjima Drugog i Drugih, pretvarajući ih u dokument kaosa u kojem živi, živimo.

Riječ je o literaturi koja, na putu od grafita i plakata do priče i pjesme, potkopava vlastiti jezik, komentira i dovodi u pitanje statuse i uloge onih koji kreiraju postojeće stanje stvari, a ono nije ugodno, ugođeno onome što bismo zvali svojim životom ili prostorom sigurnosti. Zapisi iz pustog jezika pršte od provokativnosti i seksualnosti (teksta), koji sigurno više nije ekscesan, ili ne osigurava nedopuštenu mjeru straha, ali mijenja prostor gledanja i labirint (čitanja) teksta. Zapisi iz pustog jezika uznemirujući su pjesnički dnevnik, skriven u sms-poruke, nesigurno more i pamćenje, aluzije, citate i parafraze, u imena hrabrih i gubitnika u silovitost i borbenost. Između trošnog i vječnog, banalnog i patetičnog, zapisanog, uzvišenog i pustolovnog.

Žudnja i kaos, mjera su zapisa Branka Čegeca, a koliko god to bilo upitno (pisanje, upisivanje, utiskivanje znakova i značenja), i jedini je mogući odgovor. Jedino moguće oružje. Jedina moguća obrana. Zasada.

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu
Vesna Biga Zene na putu web

Žene na putu (ePUB)

Prostor i pjesma, tijelo prostora i tijelo pjesme – dugotrajna su i nerijetko poticajna žarišta pisanja, jer kao da uspostavljanje razdaljina za pogled i oko, znak i predmet daje na sigurnosti da se nećemo zaplesti u dobre običaje i loše navike sugovornika, njihov govorni standard i jezičnu valjanost. Tijelo prostora – poticajno je za stvaranje anatomije grada, disanja, hvatanja ritmova i impulsa koje nam neprekidno stižu kao signal, opomena, prijetnja. Radost pisanja, kad sve oko tebe postaje građa za pjesmu, traje kraće od onoga što zapisujemo i što čitamo, jer zaustavljanje i zapisivanje onoga što traje i što se događa opasno postaje opće mjesto, razglednica za bližnje (nebo, let ptice, djeca u prolazu…). (…)

Strah od zatvorenosti nadilazi se dijalogom sa sobom, razgovor s podrazumijevanim vlasnicima znanja, nalogodavcima i očekivanim zadacima. Pjesnikinju, onu ili onoga koja nam govori lako je moguće vidjeti u hodu, u kretanju, u slobodi da se bude sam, sama sa sobom, u besciljnosti. Riječ je o malim starinskim poslovima, reklo bi se, ali i njihovo iščeznuće govori o mnogočemu: “Među tvoje prste useljava dolutali prostor,/ ne znam otkuda se stvorio, i zašto baš tu/ toliki prostor, a sve više biva njega,/ dok se tvoje ruke prave da i dalje obavljaju/ male starinske poslove” (Tijelo prostora). Napor koji isplivava, napor koji stvara obrise i sjene drugome jest u iznimnosti detalja, uvida koji ne stječu stvari same po sebi, bezdanost je jedna od figura za pisanje, za postojanje, za opstanak.

Miroslav Mićanović

50,00 kn 45,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu