Tražeći grob u Clevelandu

God. izd.: 2003.
Broširano, šivano
180 str.
Naslov originala: Tražeći grob u Clevelandu
Prevoditelj: Saša Drach (engleski)

Josip Novaković, američki autor našeg podrijetla, izoštrio je svoje spisateljsko pero objavivši već tri knjige pripovijedaka te priručnike o kreativnom pisanju. Iako je u tom novelističkom opusu napustio materinji jezik, teme se njegovih priča izvrsno uklapaju u današnju hrvatsku književnu produkciju.

Novakovićevi su likovi obični ljudi (i životinje) puni poroka, strasti i grijeha, a autor ih pronicljivo i s ironijskim odmakom izvrsno karakterizira kroz originalne fabule.

120,00 kn 60,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Tri

God. izd.: 2006.
Broširano, šivano
158 str.
Naslov originala: Drei
Prevoditelj: Kristina Peternai (Mađarski)

Tri obuhvaća tekstove takve vrste među kojima — osim to­ga što se radi o mojoj trećoj knjizi, koja se objavljuje 2003. godine, u vrijeme kada je i moj kućni broj i kućni broj moga izdavača upravo 3 — na prvi pogled ne postoje ni­kakve poveznice. Svaki djelić ove knjige nastao je usput, je­dan od drugog udaljen i vremenskim i prostornim ko­or­dinatama, u različitim dijelovima svijeta. Svaki je tekst na­ručen, većina naručitelja međusobno se ne poznaje, čak se nikada nisu ni sreli. Izdavač mi je dao tri mjeseca da tekstove posložim u konačan oblik, a posao sam danas us­pio završiti. Tako nastao organizam sastoji se iz tri di­je­la, od kojih svaki sadrži tri teksta.

Tri putopisne zgode, tri dnevnika i tri govora napisana povodom nekog otva­ra­nja. Tri je broj Mađara.

Péter Zilahy

120,00 kn 60,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Trilogija o neposluhu

Izdanje Meandarmedia 2011
Cijena 89 kn
104 stranice
broširano, šivano

 

Više nema razloga navinuti budilicu. Svakom se može dogoditi da ujutro nema zašto ustati iz kreveta, već da samo dohvati cigarete, prigrli pepeljaru i okrene se na drugi bok bez ikakve pomisli na doručak, kavu ili seks. Svakome se može dogoditi da provede noći zbrajajući račune, griješeći u decimalama i postocima, paleći jednu za drugom jednu za drugom jednu za drugom… To su ekonomske činjenice.

Svakome se može dogoditi da postane kadrovski višak, da mu se, primjerice, udvostruči rata stambenog kredita, da ga počnu proganjati telefonom, zvoniti mu na vrata i slati mu opomene pa da prestane dizati telefonsku slušalicu, pregledavati poštu i otvarati neznancima te se potajno počne nadati da će rak pluća stići prije od naloga za deložaciju.

89,00 kn 80,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

U slobodnoj četvrti

God. izd.: 2002.
Broširano, šivano
86 str.

Ova poezija kao da se sva zbiva u predjelima posvemašnje prisnosti – baš zato što je pjesnikinja pristala na svojevrsno iščezavanje iz prostora teksta, što se pomaknula da bi oslobodila put povorci čudesnih prizora, u njenom pisanju kao da je dokinuto svako dvojstvo, riječi su postale mrmor koji dopire i iz naših vlastitih sjećanja i snova.

Hrvoje Pejaković

30,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

U znaku vage

God. izd.: 2003.
Broširano, šivano
Prevoditelj:
Munib Delalić (norveški)

Voldovo obuhvatno poetsko djelo imponira svojom svestranošću u izboru motiva, svojim sigurnim stilom i širinom varijacija u registru poetske osjećajnosti. On uveseljava svojim humorom, zabrinjava svojom žalošću, uzbuđuje svojom pobunom. Mnoge od njegovih pjesničkih knjiga koriste provokaciju kao izražajno sredstvo, i to uglavnom uspješno. Ali i meditacija, kamo jedan tren može izgubiti svu pripadnost vremenu, je stanje koje se ovdje često susreće.

Dvije posebne izražajne crte – ono izvanjsko gdje se lirski subjekt intenzivno koncentrira kako bi utjecao na čitatelja – i ono unutarnje kamo je lirski subjekt uvučen u meditativnu spoznaju stvarnosti – osnovna je karakteristika ovoga pjesništva.

Ivar Havnevik, Dikt i Norge, 2002.

50,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Uhodeći vlastiti pogled

God. izd.: 2001.
Broširano, šivano
54 str.

Zbirka pjesama Vesne Bige Uhodeći vlastiti pogled svojevrsno je putovanje autorice unutar same sebe, u virove vlastitih sjećanja i dubinu vlastite psihe. Za to nesvakidašnje putovanje ona koristi staru tehniku automatskog pisanja, tehniku koja je neka vrsta pasijansa, igre pisca sa samim sobom. To je igra koja priziva izgubljene poglede i otkriva znane i neznane krajolike i osjećaje.

To je igra koja nas često privlači čitanju ovakve poezije: čitatelj zauzima stanovitu istraživačku, hermeneutičku poziciju i polako prodire u najdublje slojeve autoričine svijesti, prodire na mjesta na kojima je sve tako blizu i sve tako daleko, na kojima je sve moguće i koja nam zauzvrat pružaju puno zadovoljstvo čitanja, otkrivaju nam njezine strahove i ljubavi, istinu i srž.

Rade Jarak

30,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Ulični budilnici

Knjizi priča Refika Ličine Ulični budilnici prethodi nestanak jednoga (velikoga) svijeta, koji je, paradoksalno, živio svoju potpunost i anonimnost na periferiji različitih svjetova i kultura… Kao zalog i pokretač događaja autor u njih upliće vlastitu sudbinu: osamljeničko mjesto iz kojeg priča o stradanju i snu, o licima i likovima tragične sadašnjosti, o neizvjesnosti, ozbiljnosti i krotkosti žena i muškaraca u svijetu pred kojim je i Bog sakrio svoje lice. Naizgled egzotične i neuhvatljive “male priče” velike povijesti, obilježene su osjećanjem izmještenosti, egzila, odsutnosti i istrajavanja u prostoru drukčijem od onoga iz kojeg se pristiglo nedobrovoljno i nesretno. Riječ je o pričama u kojima se na lirski, mučan i bizaran, doslovan i snovit način, govori o zlu, o pojedinačnim sudbinama, u kojima se pripovjedački samosvjesno ispisuju, kako je u kritici s pravom rečeno, tragični razmjeri “novopazarskog tanga smrti”. Dok se krećemo rijekom Ajom, tijesnom čaršijom, hladom orahovih krošnji, s prvomajskim vatrama, plavom džamijom, s daždevnjacima, kozama i štenadi, autor seizmografski precizno piše knjigu nadolazeće apokalipse. Ali nisu priče, koje se natežu kao konopi, samo rekonstrukcija izgubljenoga (lokalnoga) znanja, vremena i prostora, nego je jednako tako riječ o užasu toga da smo i mi oni koji se budimo, nepomični i zarobljeni s onim što nam se činilo da je naš jedini mogući život.

Miroslav Mićanović

109,00 kn 98,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Uzimaj sve što te smiruje

God. izd.: 2006.
Broširano, šivano
72 str.

Prije pola stoljeća Paul Eluard je pisao “neprekidnu poeziju” kao poizvanjštenje diktata psihičkog automatizma. Prtenjača je došao do spoznaje kako “pisanje oslobađa” (to je naime naslov njegove prve knjige). No može mu se lako dogoditi da uvidi kako se mora dati zarobiti jer nema slobode koja jednom neće poželjeti da opipa svoje granice.

Zvonimir Mrkonjić

70,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Vrt s 1001 žaruljom

Meandarmedia 2013, kratka proza
ciejna: 99 kn
broj stranica: 152
broširano, šivano

 

Kao da se nije dogodilo – jedan je od signala koji pristiže iz knjige priče Miroslava Mićanovića Vrt s 1001 žaruljom, jer se vrijeme i prostor njihova trajanja prepliću sa snovima i životnim gubicima protagonista priča o ljubavi, gubitku i zaboravu. Slično u uvijek različitim vrtovima – pričanja, pisanja i čitanja – jest traženje izgubljenih prizora, prešućenih i zaboravljenih događaja iz vlastitog djetinjstva, mladosti ili nekoga drugog (godišnjeg) doba.

Pitajući se što je ostalo od velikih planova, uzleta i vjerovanja da je život u svojoj neponovljivosti pred svima nama jednako tajnovit i lijep, pripovjedač i čitatelj postaju suputnici na mračnim i svijetlim dionicama života teksta. Svijet priča iz Vrta s 1001 žaruljom nerijetko je ponovljiv i liričan, fragmentaran i ozbiljan, začuđen i taman, radostan i tužan, ukratko: neizreciv.

Jednostavno, pričanje i pripovijedanje u ovoj se knjizi čitatelju nude kao zajedničko iskustvo putovanja svijetom, njegovom prolaznošću i vrlo je vjerojatno da ćemo zatvaranjem posljednje stranice Vrta s 1001 žaruljom zaključiti ono što je upisano na početku:život mi se sviđa.

99,00 kn 89,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Zakon želje

God. izd.: 2002.
Broširano, šivano
148 str.

Nakon skoro deset godina (predah vrijedan razmišljanja) Promjene koža dobivaju svoj nastavak, knjigu kratkih priča s almodovarsko-lacanovskim naslovom Zakon želje. Broj priča isti je kao u Promjenama koža. Radi se o šesnaest minijatura različite duljine, od jedne pa do trideset stranica, koje bez obzira na duljinu imaju slične odlike. Urbanost, asketski stil kojeg boji profinjena preciznost, ljekoviti humor i ironija, precizno opisivanje međuljudskih odnosa, beskonačni ratovi srca, drhtaj između disanja i izgovorenih i neizgovorenih riječi. Pripovijest nikad ne ostaje samo na jednoj razini, nego u svoj tijek uključuje mnoge sporedne rukavce, također i skrivenu podzemnicu koja iz svojih tamnih dubina šalje svjetlosne znakove, koji blistaju na površini i oblikuju junakovu sadašnjost. Odmah se nalazimo u središtu događaja, odmah na oštrici britve.

U rock glazbi postoji jedna anegdota. Zabilježit ću je jer se i Andrejevo pisanje dotiče toga dijela našeg vremena i kao jednu od niti upliće ga u širi, općeljudski horizont. (Knjiga započinje citatom Iana Curtisa, citirani su stihovi Talking Headsa, u tri priče pojavljuje se električna gitara…). Alvin Lee, junak Woodstocka, vrijedio je za najbržeg gitarista Zapada. Ali, uvijek ga je pratio glas kako ono što on odsvira u sto nota, B.B. King može odsvirati u dvije. Andrej Blatnik je B.B.King naše proze. Ono za što nekome treba stotinu stranica, Andrej napravi na tri. Zvuk i slike još dugo ostaju na koži, u ušima i glavi.

Uroš Zupan

50,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Zapadni kolodvor

God. izd.: 2006.
Broširano, šivano
210 str.

Naime, u svojim morskim pripovijetkama iz pozicije ‘’kontinentalca’’ oslikava situacije u kojima smo se na ovaj ili onaj način našli i svi mi, njegovi čitaoci kontinentalne provinijence. Nije čudno da se onda njegove priče čitaju s posebnim osjećajem sudioništva i da nas mame na ponovno čitanje, budeći u nama i vlastite reminiscencije i asocijacije.

Radovan Marčić

Riječ je o pričama koje svjedoče o čestim promjenama prostora, odsutnim prolaženjima kroz njih, ali i o onim bliskim intimističkim zapisima vezanim uz osobno traganje, osobnu žudnju i povremenu prazninu.

Helena Sablić Tomić

Tu se izmjenjuju, nadopunjuju i prepleću javno i privatno, opće i posebno, riječi i stvari, mirovanje i putovanje, sadašnjost i prošlost, konkretno i apstraktno, san i java. U njegovim pričama zbilja je najčešće polazište, ali ono uzmiče pred asocijativnošću, sugeriranjem slutnji i naznakama atmosfera, što oplemenjuje tekst i čini ga atraktivnim i privlačnim.

Strahimir Primorac

130,00 kn 91,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Zib

Godina izdanja: 2001
Broj stranica: 92
Cijena: 20 kn
broširano, šivano

20,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Život poslije

God. izd.: 2002.
Broširano, šivano
128 str.

Stečenu, “ratnu” fragmentiranost, razmrvljenost i kolažnost vizura Mario Suško je sada primijenio i na čitav prethodeći život. Ne samo stoga što se jedna pjesma izričito zove “autobiografska”, nego i zbog čitavog niza prepoznatljivih osobnih iskustava, nedvojbeno je ova knjiga i najizrazitije doživljena i najskuplje plaćena. Koliko god je transpozicija uspjela i neke stare brazgotine gotovo zarasle, koliko god je individualno dignuto do općenitosti i univerzalnosti, lirski subjekt se kao nikad dosad očituje iz zbiljske tegobe/tjeskobe… Suško inzistira i na moćnoj ritmizaciji i na paradoksalnoj, apsurdnoj ili grotesknoj vizualizaciji (sa začinom paranadrealističkih, metafilmskih,”turpističkih” sokova).

Upravo fiziološka žestina korigira eventualnu intelektualnost (a i obratno), te omogućuje autoru niz iznimno uspjelih tekstova kao što su Putovanja, Strah i ludilo, Kvarenje, Tri sestre, Znakovi, Frigani živci: zvukovi. Uvjeren sam da će hrvatsko izdanje ove knjige snažno potvrditi Suška pjesnika.

Tonko Maroević

20,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Zlatna hrvatska mladež

Ova se knjiga pomalo ruga tradiciji i svojom kompozicijom: između uvodne i završne minijature, okvirne metapriče kojoj bi se trebalo vraćati, grana se devet “ciklusa” koji svojim naslovima asociraju na pokušaje povjesničara književnosti da klasificiraju nečiji opus tematskim ili utilitarnim ključem… U ovoj zbirci na prvi pogled doista pronalazimo gotovo sve navedene stereotipe, od kalkulirano infantilnog tona (naravno, na onoj zajedljivoj liniji Grass-Ćosić-Ivančić), preko “ljubavne” fascinacije predmetima parodijske želje (David Coverdale, Staljin, James Hetfield, Roman Polanski, Premijer, George Harrison, Silvio Berlusconi itd.), do repertoara kriminalističkih motiva koji svojim ulančavanjem redovito izigravaju eventualna žanrovska očekivanja.

Luka Bekavac

120,00 kn 108,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu