Filmske lekcije

Godina izdanja: 2011 Cijena: 159kn broširano, šivano HIT

 

U knjizi Filmske lekcije okupljeni su razgovori što ih je autor vodio s trideset i devet filmskih redatelja iz cijeloga svijeta. Martin Scorsese, Pedro Almodovar, Sydney Pollack, Jean-Pierre Jeunet, John Boorman, Woody Allen, Emir Kusturica, Joel i Ethan Coen, Wim Wenders, Claude Sautet, David Lynch, Bernardo Bertolucci, Oliver Stone, Lars von Trier, Wong Kar-wai, David Cronenberg, Takeshi Kitano, Tim Burton, John Woo, Jean-Luc Godard, Miloš Forman, Bertrand Blier, Mathieu Kassovitz, Steven Soderbergh, Jean-Jacques Annaud, Claude Chabrol, Atom Egoyan, Patrice Leconte, Jacques Audiard, Claude Lelouch, Denys Arcand, Michael Mann, Andre Techine, Roman Polanski, Claire Denis, Jim Jarmush, Claude Miller, Alejandro Gonzales Inarritu i Arthur Penn odgovaraju na ista pitanja, te u vidu “filmskih lekcija” na konkretnim primjerima opisuju svoj način rada, iznose svoje “male tajne velikih kuhara” na temu pisanja scenarija, vođenja glumaca, proba, improvizacija, organizacije snimanja…

Za razliku od stručnih priručnika ovo djelo ne nudi univerzalne recepte, nego iskustva iz prve ruke, polazeći od pretpostavke da u stvaralačkome radu nema pravila, odnosno da ona postoje samo zato da bi se kršila.

Knjiga je namijenjena studentima filmske akademije, profesionalcima, ali i širokoj publici koja cijeni autorski film.

159,00 kn 127,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Politikom po kulturi

Ova je knjiga zbirka napisa što su objavljivani u novinama, revijama i časopisima tijekom tridesetak godina, od konca šezdesetih, za vrijeme socijalističke Jugoslavije, te u prvom desetljeću samostalne, tranzicijske Hrvatske.
Posrijedi su napisi polemičke motivacije i naravi kojima se neprestance bori protiv intervencija političara u film, i, općenito, u kulturne stvari, političara koji od prilike do prilike smatraju posve legitimnim arbitrirati u stvarima kulture.

No, tekstovi su pisani i protiv ponašanja ponekih kulturnjaka (kritičara, novinara, kolega kulturnjaka i umjetnika) koji prihvaćaju logiku političke intervencije na štetu svoje djelatnosti. Tekstovi su uvijek pokušavali razrađenom argumentacijom delegitimizirati političarsku logiku u kulturi, upozoriti na njezine pogubne posljedice, a i razobličiti koristoljubivo pristajanje kuturnjaka uz tu logiku.
(iz Predgovora)

129,00 kn 103,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Prema novoj animaciji

Meandarmedia 12/2014, cijena 149 kn

 

Hrvatski animirani film jedno je od stvaralačkih, kulturnih područja po kojemu je Hrvatska svjetski poznata u filmskim krugovima, on je dio svjetske povijesti animiranog filma, obrađen u svim inozemnim povijesnim knjigama koje dodiruju ili se posvećuju animiranom filmu. Iako je tijekom 1980-ih godina animirani film stagnirao, a na prijelazu u 1990-e proizvodno gotovo i zamro, koncem devedesetih, a osobito pred kraj 2000-e te tijekom prvog desetljeća novog stoljeća, doživio je pravu renesansu. No to je razdoblje ostalo slabo dokumentirano, nesustavno, tek prigodno, kritički praćeno, a historiografski nikako.

U tim okolnostima knjiga Mihaele Majcen Marinić jedinstvena je, jer je napravila ono što je posve nedostajalo: istražila i podastrla rasute, neobjedinjene i uglavnom nedostupne ili teško dostupe filmografske, biografske i bibliografske podatke, te ponudila sustavnu interpretaciju povijesnih okolnosti, proizvodnog dinamizma te stilskih promjena animiranog filma u promatranom razdoblju.

Dr. sc. Hrvoje Turković

Knjiga Miehaele Majcen Marinić bit će od velikog interesa svim hrvatskim filmolozima i povjesničarima umjetnosti, filmskim i likovnim kritičarima, autorima animiranih filmova, studentima humanističkih znanstvenih i umjetničkih studija te širokoj javnosti koja se zanima za vizualne umjetnosti. S obzirom na širinu opisanog područja ciljane publike, te na važnost vizualnih medija i umjetnosti za razumijevanje suvremene europske kulture, ovo djelo smatram veoma potrebnim i korisnim.

Dr. sc. Nikica Gilić

149,00 kn 119,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Teorija filma

God. izd.: 2012.,
4. izdanje
broširano, šivano,
edicija Lumiere and CO.

 

Teorija filma pisana je kako bi se razbistrila neka načelna pitanja od najopćenitije vrijednosti (pitanje “prirode filma”) ali iz osobite teorijske i problemske perspektive. Pristup razrađen ovdje može se nazvati epistemološko-komunikacijskim. Epistemološkim, jer smatra da se film obraća spoznajno temeljnom doživljaju, da je uređen tako da ga izaziva, vodi, razrađuje i preiničava. Komunikacijskim, jer je filmska razrada doživljaja uhodana stoga što je od društveno-razmjenske vrijednosti, budući da upravlja društvenim odnosima među pojedincima i društvenim skupinama.

Premda su problemi koji se dodiruju u knjizi dijelom općenačelni (mimetička, prikazivačka priroda filma, njegova tematizacijska orijentacija), glavno područje na kojem se razrađuje pristup jest klasično područje montaže, odnosno, još uže uzevši – kontinuirane montaže, one koja važi unutar scenskih prikazivanja u igranim filmovima.

149,00 kn 119,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu