91. Decibel

God. izd.: 2009.
Polutvrdi
120 str.

Nakon dokumentarnog filma o riječkom rocku 'Ritam rock plemena' Bernardina Modrića (ujedno i prvog riječkog dugometražnog filma) te box-seta 'Riječki novi val', sa snimcima najvažnijih riječkih novovalnih bandova od 1978. do 1989. (a to je i prvi riječki box-set), svojevrsnu Ri rock trilogiju ovih dana zaključila je knjiga Velida Đekića '91. Decibel' u izdanju Meandar Medije Istodobno, to je prvi hrvatski rock vodič, jer je priča o gotovo pedeset godina riječkog rocka ispričana kroz 20 riječko-opatijskih toponima.

U svakom poglavlju ispričana je i jedna 'podpriča' o znamenitim riječkim bandovima. A njih, povijesno gledano, ima napretek, od Uragana, koji su bili prvi hrvatski rock band (osnovan 1960.) i Sirena, koje su bile prvi hrvatski ženski rock band, preko Parafa, prvog hrvatskog punk banda i Cacadou Looka, prvog all-girls banda koji je u bivšoj Jugoslaviji snimio album, do današnjih izvođača, koji po mnogo čemu obilježavaju hrvatsku rock scenu, a to su, prije svih, Let 3 i Urban & 4. Činjenica je da je riječka rock scena svojevrsni trademark grada i jedinstveno kulturno dobro, što je tijekom 50 godina uvijek bilo naglašavano, pa se Grad ni ovoga puta nije libio financijski poduprijeti ovu knjigu, kao što je bez problema ustupio gradske stanove zaslužnim rock pregaocima: Damiru Prodanoviću Prlji iz Leta 3 i Damiru Urbanu. Unikatan koncept rock vodiča sjedinio je mjesta za svirku, poput Dvorane mladosti, Circolla, kluba 48 u Opatiji i drugih s jedne strane, ali i onih mjesta koja su generirala rock kulturu, kao što je kavana hotela Continental, redakcija omladinskog magazina Val ili riječka žila kucavica – Korzo.

Vrlo dobar esejistički stil Velida Đekića umnogome je pridonio da se knjiga čita u jednom dahu, bez obzira na to što su neka desetljeća zastupljenija i što poglavlja vremenski nisu povezana. Jednostavno, rock priče iz Rijeke na ovaj način nisu zanimljive samo sudionicima i pratiteljima te scene, nego i mnogo šire. Jer riječka rock scena uistinu je najvitalnija u ovim krajevima, neprestano se regenerira i oplođuje iznimnim postavama, koje potpisuju neke od najintrigantnijih albuma na hrvatskoj rock sceni. Stoga ova knjiga čak ima i udžbenički potencijal, kao prvo cjelovito ostvarenje o nekoj rock sceni u Hrvatskoj, od njezinih početaka do danas.

Bojan Mušćet

120,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Alta i mira

Godina izdanja: 2016
Cijena: 99 kn
Broj stranica: 102
broširano, šivano

 

Alta i mira čita se na tragu dosadašnjih Mrkonjićevih multimedijalnih i konceptualnih, književnih i likovnih, ostvarenja. I u ovom uratku autor ne pokušava ukrotiti žanrovski i medijski prevrtljivu narav poezije nego se suočava s njezinom vizualnom, filmskom i narativnom potentnošću. Mrkonjićeva ideografija ne počiva na nekom prapismu ili nekoj standardiziranoj grafiji, ona obznanjuje njihovu kliničku smrt, ali i novo rođenje sasvim izmišljenog (post)pisma ili nemuštog jezika koji preispituje mogućnosti poezije i njezine recepcije.

Altorov (trans)poetski koncept time dovodi u pitanje bilo kakvu jednoznačnu definiciju poezije ili kulture. Pitanje koje postavlja ova knjiga je: što je poezija danas, kako je stvaramo, koje su njezine vrijednosti, što s njom činimo, i činimo li uopće išta?

Ivana Žužul

99,00 kn 89,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Arhitekt Ignjat Fischer

Arhitekt Ignjat Fischer (Zagreb, 18.6.1870. – 19.1.1948.) visokom je kvalitetom i inovativnošću svojih brojnih projekata snažno obilježio vrijeme i grad Zagreb, prostor u kojem je živio. Tijekom četiri desetljeća duge arhitektonske karijere Fischer je bio zaposlen na najrazličitijim projektnim zadacima: od bolničkih i tvorničkih kompleksa do hotela i luksuznih vila. Podaci o broju i raznovrsnosti njegovih projekata ipak dolaze u drugi plan pred činjenicom da je upravo Fischer autor objekata kojima po namjeni i izvedbi pripada atribut prvih ili jedinih takvih ostvarenja u Zagrebu i Hrvatskoj: prve moderne secesijske zgrade u nas (kuća Rado, Trenkova 2, 1897.), prve zgrade u Zagrebu koja je namjenski projektirana za kinematograf (kino Apollo u Ilici 31, danas kazalište Kerempuh, 1911.), prve zagrebačke privatne poliklinike (Sanatorij, danas Dječja bolnica u Klaićevoj 16, 1908.), prve i jedine zgrade slobodnozidarske lože u Hrvatskoj (Nazorova 24, 1910.), prve moderne robne kuće (Kastner & Öhler, danas Nama, Ilica 4, 1913.), prvih objekata oblikovanih u duhu art decoa (paviljoni Zagrebačkoga zbora, 1922.). Fischerova adaptacija kuće Feller/Stern na uglu Jelačićeva trga i Jurišićeve prema idejnom projektu velikoga njemačkoga arhitekta Petera Behrensa 1927. predstavlja još jednu prekretnicu u zagrebačkoj arhitekturi – prihvaćanje internacionalnoga stila.

Unatoč iznimno bogatoj arhitektonskoj biografiji i projektima koji su označeni kao važni datumi u povijesti hrvatske arhitekture 20. stoljeća, opus Ignjata Fischera nije do danas sustavno niti u cjelosti obrađen i valoriziran.

Ova bi  monografija trebala dati iscrpan uvid u život i djelo arhitekta Ignjata Fischera i funkcioniranje njegova ateliera te odrediti njegovo mjesto u povijesti hrvatske moderne arhitekture. Ukratko će se predstaviti i njegov obiteljski okvir: arhitektov je otac kao graditelj i poduzetnik sudjelovao u važnim komunalnim pothvatima zagrebačke gradske općine, a kći Ivana Fischer bila je uspješna glazbenica i jedna od prvih žena-dirigenata u Hrvatskoj. Istovremeno bi se pažnja posvetila i Fischerovim klijentima – naručiteljima gradnji, koji su redom bili ugledni članovi društva, gospodarska i intelektualna elita Zagreba i Hrvatske. Pokazat će se također Fischerov udio u povijesti zagrebačke svakodnevice – rijetko je koji arhitekt uspio kreirati prostore koji su u životu grada ubrzo dobili status kultnih, npr. Gradska kavana ili ilička Nama. U slici grada značajne su i Fischerove urbanističke intervencije: postav Meštrovićeva Zdenca života i oblikovanje trga pred Hrvatskim narodnim kazalištem, projekt komunikacije iz Ilice prema Tuškancu i zgrade na početku Dežmanova prolaza, „probijanje“ prolaza Harmica između Jelačićeva trga i ulice Pod zidom.

Monografija arhitekta Ignjata Fischera organizirana je u sljedeća poglavlja: u prvom, uvodnom dijelu daje se kratki općepovijesni i povijesno-umjetnički kontekst (primarno zagrebački). Drugo poglavlje bavi se biografijom arhitekta Ignjata Fischera. Treće poglavlje posvećeno je objektima što ih je Ignjat Fischer projektirao u sklopu arhitektonskoga ateliera Fischer & Hruby 1897.-1898. U četvrtom poglavlju u dvije zasebne cjeline (podpoglavlja) razmatra se razdoblje Fischerove samostalne djelatnosti i njegova suradnja s Građevnim odsjekom Zemaljske vlade, tj. radovi nastali u vremenskom protegu od 1899. do 1918. godine. Peto poglavlje obuhvaća razdoblje od kraja Prvoga svjetskoga rata do posljednjih projekata iz kasnih 1930-ih godina. Objekti nastali u tom vremenu također će se predstaviti i interpretirati u manjim cjelinama, prema tipologiji i naručitelju (stambeni objekti, javni – poslovni, industrijski, zdravstveni, hoteli, radovi za obitelj Arko, radovi za Zagrebački zbor). Nakon teksta slijedi katalog radova i bibliografija.

349,00 kn 279,20 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Arhitektonski fokus Krešimira Rogine

ARHITEKTONSKI FOKUS KREŠIMIRA ROGINE knjiga je teksta, a ne danas uvriježena i uveliko profanirana arhitektonska slikovnica, koja na 400 stranica otvara neka od najeminentnijih arhitektonskih pitanja današnjice. Nakon Jutarnjih ogleda o arhitekturi (2004) i Abecedarija arhitekture Krešimira Rogine (2007), radi se o najnovijem teorijsko kritičarskom spisu najplodonosnijeg kroničara arhitektonskih fenomena na našim prostorima, koji u fokus svoga interesa uvodi najširi raspon tema. Nakon predgovora naslovljenog Knjige su prespore ali traju duže od arhitekture, knjigu otvaraju dva vrlo osobna poglavlja Autobiografski scherzo i Tko je taj Pop? koja nas uvode u analitičke teme poglavlja Mehanička reprodukcija i arhitektura te Arhitektura u Digitalno doba. Slijede poglavlja Fenomeni te Knjige i izložbe, a drugu kulminaciju knjige čine razgovori s najpoznatijim svjetskim i domaćim arhitektima (11+11), poput Petera Eisenmana i Zahe Hadid ili Igora Franića i Helene Paver Njirić. U zaključnom poglavlju Četiri jahača apokalipse autor se referira na svoje „duhovne očeve“ Franu Gotovca, Cedrica Pricea, Radovana Ivančevića te Ranka Radovića, a knjiga je posvećena „petom jahaču“, nedavno preminulom teoretičaru pop kulture Nigelu Whiteleyu. Knjigu objavljenu u nakladi MeandarMedije uredio je Branko Čegec, a oblikovao Andrej Filetin iz studija Fiktiv.

U svijetu dramatično rastrganom prirodnim, ekološkim katastrofama i ideološko-interesnim tenzijama, u ambijentu stalnog ubrzavanja misli, legalizacije globalne “bijele buke”, u vremenu karakteriziranom sve očitijim rasipanjem umjetničke percepcije Krešimir Rogina svojim tekstovima o arhitekturi i društvu koje ju stvara uporno promovira bitnost onog jednog � glasa u nama, intuitivnog unutarnjeg promatrača, svjedoka intimističkih doživljajnih fenomena nove stvarnosti i općih mjesta novije arhitektonske povijesti. Potpuno stajući iza svog doba, ne zalazeći u manifestne naputke za podobno i ispravno, Rogina se putem markiranja i seciranja osobnih afiniteta inventivno i uvjerljivo zadržava na potrazi za objektivnošću kao zahtjevnoj disciplini. Pored zanimljivog, vječitog i iznimno educiranog preispitivanja naratora-arhitekta ova knjiga čitaocu nudi i sve rjeđu mogućnost � uvid u autentično i komparativno promišljanje šire gradbene kulture kao dragocjenog nasljeđa za koje nas vežu veze od notorne važnosti i zbog kojeg je vrijedno odmetnuti se od recentnog, nikad spektakularnije upakiranog konformizma estetskog poimanja.

Marijan Hržić

Krešimir Rogina jedinstven je protagonist hrvatske kulturne scene koji već desetljećima kontinuirano djeluje kao praktičar, publicist, kritičar i teoretičar arhitekture, pri čemu se te aktivnosti međusobno podupiru i hrane. Ta višestrukost njegovog profesionalnog života otvara mu širok uvid u različite teme arhitekture, ali i drugih civilizacijskih kretanja, što njegovim esejistički intoniranim napisima daje poseban kredibilitet. Rogina svoj bogati kritičko-spisateljski rad razvija kroz razne žanrove: od “primijenjene teorije” preko osvrta na aktualnu problematiku izgrađenog okoliša do razgovora s vodećim protagonistima hrvatske i internacionalne scene. Ako išta određuje Roginu kao arhitekta i intelektualca, to je njegova spremnost na rizik i odbijanje da se zadovolji prosječnošću, klišejima i “provjerenim” modelima koji su toliko ukorijenjeni u maticu hrvatskog društva. Njegov kritičko-spisateljski rad zato zagovara jednu kontinuiranu “urbanu revoluciju” čije su konceptualne postavke fleksibilne, ali manifestno usmjerene prema nastojanju da se “misli i djeluje u futuru”. Stoga je čitanje Rogine uzbudljivo kretanje po nestabilnom terenu, susretanje teorijskih perspektiva koje se mijenjaju, upoznavanje s možda i neočekivanim vezama između arhitekture i društva.

Maroje Mrduljaš

Krešimir Rogina medijski je dekonstruktor arhitekture suvremenoga doba, njezin pragmatični vizionar i uživatelj svih njezinih smrtno opojnih esencija. Ova je knjiga digitalni bricolage jedne pustolovine mišljenja i građenja u kritičkome dijalogu sa suvremenicima s kojima dijeli strast identiteta i moć razlike. Kao što se digitalni kod globalnoga nereda svijeta otvara ulaskom u virusni trag interaktivnosti kulture, tako se čitajući isprepletenu mrežu ovih tekstova nalazimo u svijetu kristalnih slika i izbrušenoga jezika teorijske prakse arhitekture kao istinskog događaja života. Označavanjem traga jedinstvenog govora raspukline između arhitekture i teksta u spektakularnoj vizualnosti našega doba Krešimir Rogina prelazi granice arhitektonske kritike i esejistike. Iz knjige vrišti i isijava kao s platna Francisa Bacona ili s ploča Marca Bolana slikovni zvuk revolucije kao autentičnog stila jednokratnog života za koji arhitektura više nije estetska laž epohe, već najozbiljnija stvaralačka igra i eksperiment s kaosom svijeta do posljednjega daha.

Žarko Paić

99,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Arhitektura klasicizma i ranoga historicizma u Zagrebu

Knjiga Arhitektura klasicizma i ranoga historicizma u Zagrebu autorice Viki Jakaša

Borić uspješno objedinjava odlike znanstveno utemeljenog diskursa s populariziranjem iznimno kompleksne i slojevite teme. Dodamo li tome i nužnost edukativnog djelovanja koje u okolnostima poput naših, gdje je graditeljska baština nerijetko prepuštena najrazličitijim oblicima devastiranja, postaje aktualnije nego ikada, očito je da ciljevi znatno prelaze okvire detaljne inventarizacije graditeljske baštine i povijesno-umjetničke analize stila. Klasicistička i ranohistoricistička arhitektura Zagreba bila je predmet brojnih istraživanja dokumentiranih relevantnom znanstvenom i stručnom literaturom. Između ostalih, izdvajaju se analize opusa pojedinih graditelja u knjigama Lelje Dobronić Bartol Felbinger i graditelji njegova doba te Graditelji i izgradnja Zagreba u doba historijskih stilova te studije Ive Maroevića, Aleksandera Lasla, Olge Maruševski, Snješke Knežević i drugih koji se bave pojedinim segmentima arhitekture i urbanizma unutar „dugog“ 19. stoljeća. Oslanjajući se na dosege prethodnih studija na području povijesti, politike, gospodarstva, intelektualne i kulturne povijesti, ali i teorijske analize stila 19. stoljeća, knjiga donosi prvi sustavni i cjeloviti prikaz pojava objedinjenih sintagmom klasicizma i ranog historicizma u zagrebačkoj arhitekturi. Rasvjetljavajući razdoblje od kraja 18. do kasnih šezdesetih godina 19. stoljeća, knjiga donosi nove zaključke o posebnostima stilskih dominanti, nerijetko fluidnim kronološkim granicama te transferima kulturnih utjecaja locirajući Zagreb s obzirom na središta srednjoeuropske kulture.

Jasna Galjer

299,00 kn 269,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Cecinestpasism

Meandarmedia 2013, cijena 119 kn
broširano, šivano,
www.uzitakitekst.com

 

Cecinestpasisam je knjiga u kojoj su sabrani tekstovi koje je autor u proteklih nekoliko godina pisao s različitim povodima. Uglavnom, ti su tekstovi pisani kao predgovori vlastitim samostalnim izložbama (Samome sebi, Skica za jedan pledoaje, itd), dakle bili su objavljivani u njegovim katalozima, zatim kao pisma kolegama umjetnicima (Pismo Grupi šestorica, Botaničarim i ostalim prijateljima bilja i umjetnosti itd.). Neki tekstovi su ovom prilikom prvi puta objavljeni (Decollage, kolaž, i tkolaž, Mantre jednog umjetnika, itd).

Svojim sadržajem oni tematiziraju područje koje bi se grubo moglo nazvati, razmišljanja o umjetnosti. Pisani su na način kojim se čitatelju ostavlja prostor za slobodne zaključke, a oni mogu biti raznoliki. Čitatelju se može učiniti da su tekstovi ironični, samoironični, kritični, samokritični, cinični, šaljivi, ozbiljni i neozbiljni…

Vjerojatno će mnogi čitatelji ove knjige imati jasnu ideju što je to umjetnost, a što nije. Mnogi drugi koji to ne znaju, možda će u njoj potražiti odgovor.

Autor knjige to također ne zna i ni na jednom mjestu ne pokušava čitatelje uvjeriti u to da bi se odgovor na to pitanje mogao naći na njenim stranicama.

Sama knjiga gotovo da ima više bijelih nego otisnutih stranica, zatim stranica koje su zatvorene i tako ostavljene čitatelju na volju da ih sam otvori. Ili ne. Zapravo, da ih pročita ili ne. Knjigu se može promatrati i jednostavno kao predmet. Ona pomalo nalikuje ili na harmoniku u čijem je mjehu ostalo još malo zraka ili na vrapca koji se naduo jer se pravi važan. Ova knjiga kao objekt sadržava samo zatvorene, neobrezane stranice. One skrivaju svoju “tajnu”. Ali knjiga ima i bijele, prazne stranice, prepuštajući ih onima koji već tajne znaju, da ih tu na njima slobodno zabilježe.
  

119,00 kn 107,10 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Davidova zvijezda

God. izd.: 2009.
Tvrdi ovitak
252 str.

Možda će se jednom o Zuvdiju Hodžića otimati tri literature kao što se o Dantea otima sedam ili osam italijanskih gradova, tvrdeći svaki da je njegov rodni grad.

Jevrem Brković

160,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Dostava rasutog tereta: deklasificirane priče

Godina izdanja: 2016
Cijena: 129 kn
Broj stranica: 372
broširano, šivano

 

Deklasificirane priče Antuna Vujića pristizale su neočekivano, iz meni nepoznatog svijeta, ili iskrenije, meni samo djelomično poznatog u frazama i refrenima, dosjetkama i anegdotama, groteskama i bizarnim sižeima, šifrirane i nejasne – kako već pristiže i kako se dostavlja rasuti teret (vlastitog) života. Kako se dostavlja i rasuti teret života drugih, onih koji su još živi ili ništa manje mrtvi i tijesno im je u kanonu, u vlastitom pamćenju. Otuda pisanje priča kao užitak i ironija, kao cinizam, gorčina i smijeh, samo do jedne mjere opisuje njihovu važnost za autora i njegova budućeg čitatelja. Antun Vujić, vlasnik različitih javnih uloga i sudionik ne malog broja važnih zgoda hrvatske kulture (i povijesti), razotkriva u „kreativnom pisanju“, u poučnom i odgojnom u književnosti, u parafrazama tekst života i onih koji su na izniman način oblikovali našu suvremenost, istodobno je i stvarajući i dovodeći u pitanje.

Duhovit i samoironičan, ozbiljan i gorak, kao protagonist i promatrač, kao onaj koji posuđuje, skriva i krivotvori, kao onaj koji iznosi na svjetlo dana ono što pripada noći, strahu i mraku – autor meandrira s postojećim i izgubljenim veličinama, po zaboravljenim mjestima politike, povijesti, mitologijama, zapisima, skrivenim autobiografskim i biografskim činjenicama, hrvatskim i azilantskim, prijateljskim i klupskim pričama… Prizivanje odsutnog i strast prema životu, rekli bismo!

Knjiga deklasificiranih priča Antuna Vujića Dostava rasutog tereta, vjerujem da dijelim uvjerenje autora, ne mijenja svijet i možda ga ne čini boljim, ali u svojoj literarnosti i hrabrosti jest dio onih napora da se piše o neizvjesnosti, izgubljenosti i radosti vlastitog života , o ljudima i običajima, njihovim stradanjima i sudbini… Nije riječ samo o memoarima ili priči u tri čina, jer nam se taj anđeo ili bumerang vlastite povijesti vraća: kao riječ, književnost i, ne na kraju, kao kultura – drugačija i druga.

Miroslav Mićanović

129,00 kn 116,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Ellis Island

49,00 kn 44,10 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Horizonti / Dolje tvrdo, gore visoko

U fotografskom ciklusu “Dolje tvrdo, gore visoko”, koji stvara već dvadesetak godina, Ivan Posavec u centar pažnje stavlja granicu svjetova, odnosno tanku liniju između zemlje i neba, između fizičkog i svakodnevnog s jedne te duhovnog i transcendentnog s druge strane, nit na kojoj se odvija ljudski život, to balansiranje između djela i misli, između akcije i njezina opravdanja, kao na nategnutom trapezu s kojega je pad neizbježan. Naslov ciklusa narodna je poslovica koja opisuje bezizlaznu situaciju. U tom duhu horizont, glavna os prema kojoj se orijentiraju ove kompozicije, može biti shvaćen egzistencijalistički, kao granica koja omeđuje područje mučnog, tjeskobnog i nesvrhovitog ljudskog bivanja, nedosežan rub iza kojega je tek praznina.

459,00 kn 413,10 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Kako mirišu knjige

God. izd.: 2009. tvrdi ovitak 92 str.

Dakle, želim reći da Pavle Goranović, hvala je Bogu, nije od onih 'razbarušenih' pjesnika koje obično nazivaju 'izvornima', nego je pjesnik znanja, pjesnik čitanja 'koji se ogleda u drugima', koji umije svaki svoj trenutak 'učiniti poetskim', nešto poput Borgesa.

(Mirko Kovač)

100,00 kn 80,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Lavoslav Horvat – Kontekstualni ambijentalizam i moderna

Meandarmedia 2013
monografija, 360 stranica
cijena: 349 kn
broširano, šivano

 

Rukopis knjige dr. Zrinke Paladino pod naslovom Lavoslav Horvat – Kontekstualni ambijentalizam i moderna monografska je obrada života i djela ovoga velikog i iznimno plodnog arhitekta. Štoviše, obrađujući detaljno sve Horvatove stvaralačke faze autorica nas upoznaje i s općim tokovima u hrvatskoj arhitekturi zahvaćajući pritom razdoblje od 20-ih pa sve do 70-ih godina prošloga stoljeća. U tom polustoljetnom rasponu pratimo s jedne strane životopis arhitekta, koji je sam po sebi gotovo romaneskan, s druge strane sazrijevanje i školovanje talentiranoga mladića, kasnije arhitekta, koji će kroz svoj svestrani stvaralački put dolaziti u doticaj s najznačajnijim arhitektima vremena, pa sve do kraja života s ostvarenim nevjerojatno svestranim i bogatim opusom.

Monografija dr. Zrinke Paladino posvećena arhitektu Lavoslavu Horvatu važan je prilog poznavanju hrvatske arhitekture 20. stoljeća. Znanstveno utemeljena analiza i valorizacija opusa ovoga arhitekta donosi po prvi puta spoznaje o jednom od najznačajnijih i najplodnijih autora u povijesti moderne hrvatske arhitekture. (Dr. sc. Zvonko Maković)

Dr. sc. Zrinka Paladino nakon uspješno obranjenog doktorata s temom Lavoslav Horvat: arhitektonsko djelo 1922. – 1977. pripremila je obrađenu temu kao opsežnu, zanimljivu, intrigantnu i nasušno potrebnu knjigu pod naslovom Lavoslav Horvat – Kontekstualni ambijentalizam i moderna. Knjiga obrađuje cjelovito Horvatovo arhitektonsko djelo s nizom biografskih podataka i mnoštvom arhitektonskih činjenica te važnih i novo spoznatih saznanja o vrlo bogatom i kompleksnom vremenu Horvatova života koje je, naravno, djelovalo na njegov život i rad, markantno ga dijeleći na međuratni i poslijeratni period, te djelovanje u različitim društvenim i kreativnim okolnostima. Pristup složenoj temi i način istraživanja i tumačenja arhitekture sa stručnog i povijesnog aspekta, Modernoj pridaje posebnu ulogu, zanimljivu i neisključivu u svakom budućem teoretiziranju o temi moderne arhitekture.

Rezultati autoričina istraživačkog rada izloženi su na čitak i zanimljiv način i strukturirani prema modelu znanstveno utemeljene monografske obrade, pa meritorno zaključujemo kako je pedantnom obradom života i rada arhitekta Lavoslava Horvata historiografija hrvatske arhitekture dobila vrlo vrijedan i neisključiv dio priključen sustavu općeg kulturološkog značenja u sveopćoj našoj povijesti umjetnosti i kulture u dvadesetom stoljeću.

Dr. sc. Tomislav Premerl

 

349,00 kn 279,20 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Ledeno doba

God. izd. 2009.
Meki uvez
148 str.

Drame Tanje Radović zapravo funkcioniraju kao snažna satira, alegorija su medijatizirane ljudske prirode. Zrcaleći u sebi realnost raspršenog kompjuterskog vremena u elektronskom prostoru, u potpunosti se oslanjaju na tehnologiju kojom su u isto vrijeme i fascinirane, ali i istinski preplašene i zgrožene. Izražavaju one snažnu tjeskobu, panično vibriranje između iskonsko ljudskog (asociranog s osjećajima, erosom, ljubavlju, pogreškama, nadama) i strojnog elementa (vezanog uz želje za drugačijim životom, bijegom, zdravljem, tjelesnom nepovredljivošću) i u konačnici su duboko konzervativne i antitehnologijske, nepopustljivo kritički nastrojene prema snažnoj eroziji ljudskog u suvremenom, dehumaniziranom i otupjelom svijetu sveopće mehanizacije i izoliranosti.

Adriana Car-Mihec

130,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu

Lidijin obiteljski stol

God. izd.: 2008.
Polutvrdi
460 str.
Naslov originala: Lidia's Family Table
Prevoditelj: Iva Mlakar (engleski)

Ovom knjigom više želim izraziti radost i kreativnost koje pronalazim u obiteljskom kuhanju nego dati točne mjere i tehnike za pojedini recept. Iznošenje domaće hrane na stol – pažljivo kupljene, svjesno pripremljene, u skladu sa željama ljudi koje hranimo odgojni je čin. Kroz njega učimo i dijelimo svoje emocije, mudrost i ljubav.

Lidia Mattichio Bastianich

349,00 kn 199,00 kn
Brzi pregled
Pročitaj više

Ljepoti je mjesto u Kini

God. izd.: 2007.
Meki, broširano, šivano
212 str.
Prijevod na engleski: Boris Gregorić (hrvatski)

Raskošni aranžman od umjetnog cvijeća sa žutom pticom izvedenom u kamenini na njegovu vrhu nazvan Impresije iz Kine (1988), nastao ubrzo nakon povratka, fascinantna je posveta doživljaja te daleke zemlje i njezine kulture koju umjetnik “dovodi u svoje dvorište”. Duh toga aranžmana pokazuje ne samo fabuloznu očaranost zemljom, narodom i civilizacijom koji oduvijek intrigiraju i zavode, već i očitovanje specifičnosti kineskoga duha u kojemu priroda ima povlašteno mjesto. Kinez umjetnost “stvara” u javnim i privatnim prostorima kao “sažetak” prirodnoga sklada čudesnim orkestracijama materijala, boje i oblika i maštovitim varijacijama njihova odnosa.

Cvijećem i pticom, intimne metrike i osobne poetike, Diminić je izrazio i prve dojmove susreta s Pekingom impresioniran veličinom, sjajem i harmonijom carske palače za koju iznenađeno primjećuje da “bezbrojni detalji i žive boje ne narušavaju jedinstvo i cjelinu te arhitekture. Naprotiv, oni je grade”. Shvaćajući umjetnost gotovo na istočnjački način “kao sredstvo objave kvalitete stvari i pojava”, kasno u noći 2.VI.1988. radi akvarel “sanjarske nestvarnosti” suptilnim suodnosom razrijeđenoga pigmenta i zrnastoga grafita kao sublimativan otisak vizualno-osjećajnoga ispunjenja…..

200,00 kn 140,00 kn
Brzi pregled
Dodaj u košaricu