Relacionirane stvarnosti

Kovač Leonida

18,58 

God. izd.: 2006.
Broširano, šivano
205 str.

Postupak dislociranja koordinata realnoga u funkciji objekta reprezentacije prepoznajem, primjerice, u videoradu Dorothy Cross naslovljenom Tea Cup. Posrijedi je elektronička slika koja se reproducira na videomonitoru neznatno većem od prikazane bidermajerske šalice za čaj. Unutar šalice, na mjestu gdje očekujemo napitak konotiran nazivom rada, umontiran je kadar iz filma Roberta Flahertyja Man of Aran iz 1934. godine. Kadar je to koji prikazuje ribarsku barku u olujnim valovima oceana.

Čudnovatost generirana nedvojbenom realističnošću spomenute videoslike, prisjetila me izloška koji sam vidjela na izložbi Wunderkammer, koncipiranoj u sklopu 42. venecijanskog bijenala, koji je problematizirao relaciju umjetnosti i znanosti. Bio je to maniristički muhomlat unutar kojega se nalazila rupica koja je sadržavala papirnati svitak dužine jednog metra i širine jednog milimetra, na kojem je ispisana povijest svijeta. Čudnovato, zar ne?

SKU: 9789537355104 Kategorija:

Dodatne informacije

Dimenzije 12,5 × 20 cm
Author Picture

Kovač Leonida

1962

Leonida Kovač (Split, 1962) godine 1986. diplomirala povijest umjetnosti i arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te magistrirala na istom fakultetu 1991. godine. Od 1982-1987. kao vanjska suradnica Instituta za povijest umjetnosti sudjelovala u nekoliko znanstveno-istraživačkih projekata. Od 1987. do 1993. zaposlena u Regionalnom zavodu za zaštitu spomenika kulture u Zagrebu, u stručnom zvanju viša konzervatorica. Od 1993. zaposlena kao kustosica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, trenutačno u zvanju viša kustosica. Od 1994. godine članica Hrvatske sekcije AICA-e, a od 1997- 2003. tajnica te strukovne udruge. 2002. na Generalnoj skupštini u Parizu izabrana za potpredsjednicu Međunarodne udruge likovnih kritičara (AICA), 2001. tematski artikulirala i organizirala Godišnji kongres Međunarodne AICA u Hrvatskoj. Izbornica je 2002. godine Hrvatske izložbe na Međunarodnom biennalu suvremene umjetnosti u Sao Paulu, a 2003. povjerenica i kustosica izložbe u Hrvatskom paviljonu na 50. venecijanskom biennalu. Od 2002. članica komisije za likovnu djelatnost Gradskog ureda za kulturu Zagreb. Od 2003. članica Upravnog vijeća Fundacije Ivana Meštrovića, te Povjerenstva za polaganje stručnih ispita za muzejska zvanja pri Ministarstvu kulture RH. Od 2004. predavačica na poslijediplomskom studiju Povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavila je sljedeće knjige: Konteksti (Meandar, 1997), Edita Schubert (Horetzky, Zagreb, 2001), Kodovi identiteta (Meandar, Zagreb, 2001), Goran Petercol: Radna monografija (s Gregorom Podnarom i Ivanom Sajko, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2002), Relacionirane stvarnosti, (Meandar, Zagreb, 2006).