Kali Juga

Gregorić Boris

15,93 

God. izd.: 2009.
Broširano, šivano
212 str.

Gregorić na neki način oživljava i revitalizira neke od svojih uspjelijih priča, ali sada proživljenih kroz dvadesetak godina iskustva život u inozemstvu, i ponovo pokreće, instituira ono određeno bogastvo imaginacije, rječnika, naracije zbog kojega ga je američki pisac Charles Simic davno uspoređivao s Donaldom Barthelmeom, značajnim američkim metafikcionalistom 60-ih, ali više u smislu širine i raznolikosti referencijalnoga polja, a manje u smislu tematske srodnosti.

U ovoj zbirci, pisac nas na neki način ponovno uvodi kroz vrata zlatnih godina hrvatske proze 70 i 80-ih, kroz ona iskustva koja su bile prepoznata u tako različitim grupama kakvi su bili naši Borgesovci, prethodnici prve i, rekao bih, najjače generacije “Quoruma”, ali sada služeći se jednim realističnijim pripovjednim modelom, manje orijentiranim na pronalaženje jezične bravure i stilističke akrobatike…

Upravo ovakve slojevite priče su sukus nečega što opstoji kao dragocjena protuteža pomalo uniformnoj produkciji stvarnosne fikcije koja je obilježila devedesete. Neke od posebice uspjelih priča su kao mali bljeskovi u kojima samo jedna riječ, jedna zaboravljena asocijacija, naziv ili aluzija, u nama budi ironiju nostalgične prepoznatosti nekih vremena u kojima se živjelo mirnije i sretnije, a koja smo uzalud pokušali izbrisati ili ispolitizirati baš do mjere u kojoj Boris Gregorić tvrdoglavo to odbija to učiniti kao pisac vanserijskog dosega.

Velimir Visković

SKU: 9789537355418 Kategorija:

Dodatne informacije

Dimenzije 12,5 × 20 cm
Author Picture

Gregorić Boris

9. ožujka 1961

Boris Gregorić (Sarajevo, 9. ožujka 1961) pisac je kratkih proza, književni prevoditelj, tutor, lektor, likovni umjetnik. Porijeklom iz mjesta ponad Opatije. Odrastao je u Sloveniji i Zagrebu. Odkad je za priču Napoleon osvojio glavnu nagradu na Jugoslavenskom natječaju za najbolju kratku priču, časopis Val, Rijeka 1986, počeo je redovno objavljivati kratke priče, pjesme, oglede, teorijske tekstove i prikaze, književne i filmske kritike; radio kao lektor, novinar i kritičar u redakcijama Večernjeg lista,Vjesnika (rubrika kulture), Starta, Nedjeljne Dalmacije i Globusa. Kao kritičar i esejist surađivao je, između ostalog, u programima Radio Zagreba III, Radio Sljemena, Omladinskog radija 101, a proza mu je izvođena na Omladinskom radiju 101, Radio Beogradu III i Radio Ljubljani i dr. Surađivao je u TV emisiji Knjige i ideje. U ljeto 1991. odselio se u Iowa City, Iowa, gdje je bio gost International Writers' Program, a ubrzo potom sasvim prestao s pisanjem. U Iowa Cityju se oženio i ostao sve do 2008, radeći u banci, u videoteci, kao asistent u gradskoj knjižnici, kao prodavač umjetničkih proizvoda, kao volonter u prirodoslovnom muzeju i trgovini bio hrane; na prijelazu tisućljeća bavio se i prodajom starina i internetskom prodajom knjiga. Nekoliko semestara studirao je slikarstvo i povijest umjetnosti na University of Iowa. Kasnije je izlagao i prodavao crteže i slike u galerijama Studiolo, Iowa City, te Campbell-Steele. Objavio je strip Taboo, producirao dokumentarni video film o pjesniku Chucku Milleru. Objavljivao flash fiction, prijevode slovenske poezije u časopisima 100 Words, The Iowa Review, eXchanges kao i on-line na Whim's Place, Online Flash Fiction, te Primordial Traditions iz Novog Zelanda. Ponovo počinje objavljivati na hrvatskom nakon što mu kratku priču Ljubav među tapirima objavljuje Večernji list (2005); od tada je objavio novu prozu u Orisu, Temi, Književnoj republici. Preveo je roman Nexus Henryja Millera, poeziju Aleša Debeljaka, Tarasa Kermaunera, Tomaža Šalamuna, Miklavža Komelja, Chucka Millera, Williama Todda Schultza, Clare Azzopardi, Rane Dasgupte, Sonje Manojlović. S hrvatskog na engleski preveo je gotovo dva cijela kataloga suvremene hrvatske proze, 2005-06 i 2007-08, niz tekstova o suvremenim hrvatskim umjetnicima Josipu Diminiću, Stanku Abadžiću, Fedoru Vučemiloviću, Dubravki Rakoci i Vlasti Žanić. Autor je i dvije neobjavljene zbirke priča na engleskom, You Think You Know Monica Vitti i Food for Axolotls & Other Brainstorms. Uvršten je u antologije hrvatske književne kritike Kritika futura drugoga, u zbornik kritičkih radova i eseja Poetika poteškoća (ur. Žarko Radaković, Tübingen, 1988), u antologiju proze mladih hrvatskih pripovjedača Krhotine vremena (ur. Vlaho Bogišić i Julijana Matanović), kao i antologiju hrvatske kratke proze Goli grad Krešimira Bagića (2003). Objavio je sljedeće zbirke: Svako je slovo kurva (pjesme u prozi, koautor Krešimir Bagić, nagrada Goran 1988), Teorijska gramatika (kratka proza, 1989, Quorum, Zagreb), Prvo lice tuge (proza, Svjetlost, Sarajevo, 1990), Bestseler (kratke priče, Globus, Zagreb-Ljubljana, 1990), Kali juga (proza, Zagreb, 2009), Strah i mržnja u hotelu Brighton, (kratke priče, Večernji list, Zagreb, 2011), Pet lakih komada (proza, časopis Forum, Zagreb, 2011).